REGULAMIN ZAKUPÓW NA STRONIE SKLEP.MADRABABCIA.PL
Wstęp
Niniejszy
regulamin określa zasady i warunki korzystania z systemu sprzedaży książek i
innych artykułów dostępnego pod adresem URL http://www.babciapoleca.pl
Strona internetowa http://www.babciapoleca.pl jest platformą prowadzoną przez
firmę:
MB Beata Borucka
ul. Wróblewskiego 64 d, 05-250 Radzymin
NIP: 5251906605
zarejestrowaną
i widoczną w ewidencji CEIDG pod adresem: https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/SearchDetails.aspx?Id=b676467b-61e3-403d-9029-5004a1a54ea8
Konto
bankowe: 67114020040000360278773953
§ 1 Definicje
- Adres pocztowy – imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.
- Adres reklamacyjny:
MB Beata Borucka - Cennik dostaw – zestawienie dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów prezentowane na etapie realizacji zamówienia.
- Dane kontaktowe:
MB Beata Borucka ul. Wróblewskiego 64d, 02-250 Radzymin
e-mail: sklep@madrababcia.pl - Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu wymieniona w cenniku dostaw
- Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
- Karta produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
- Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.
- Konsument– pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.
- Kupujący– zarówno Konsument, jak i Klient.
- Miejsce wydania rzeczy – adres pocztowy lub punkt odbioru wskazane w zamówieniu przez Kupującego.
- Moment wydania rzeczy – moment, w którym Kupujący lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w posiadanie.
- Platforma internetowa ODR– unijny serwis internetowy działający na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE i dostępny pod adresem https://webgate.ec.europa.eu/odr
- Płatność– metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę
- Podmiot uprawniony – podmiot uprawniony do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 roku z późniejszymi zmianami.
- Polityka prywatności– zasady przetwarzania przez Administratora Danych Osobowych danych osobowych Kupujących, prawa Kupujących i obowiązki Administratora Danych, która znajduje się pod adresem:
- Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
- Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
- Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem
- Przedmiot świadczenia – przedmiot umowy.
- Punkt odbioru – miejsce wydania rzeczy nie będące adresem pocztowym, wymienione w zestawieniu udostępnionym przez Sprzedającego w sklepie.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Rzecz – rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
- Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem http://www.babciapoleca.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
- Sprzedający:
MB Beata Borucka
ul. Wróblewskiego 64d, 02-250 Radzymin, NIP 5251906605
zarejestrowana i widoczna w ewidencji CEIDG pod
adresem: https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/SearchDetails.aspx?Id=b676467b-61e3-403d-9029-5004a1a54ea8
Konto bankowe: 67114020040000360278773953
- System–
zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania,
zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie
danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju
sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem. - Termin realizacji –
podana na karcie produktu liczba godzin lub dni roboczych. - Umowa –
umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu
Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i
umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
1964 roku w przypadku Kupujących. - Wada –
zarówno wada fizyczna , jak i wada prawna. - Wada fizyczna –
niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, a w szczególności jeśli rzecz:- nie ma ona właściwości, które rzecz tego rodzaju
powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z
okoliczności lub przeznaczenia;
- nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewnił Konsumenta,
- nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedającego przy
zawarciu umowy, a Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do
takiego jej przeznaczenia;
- została Konsumentowi wydana w stanie
niezupełnym;
- w razie nieprawidłowego jej zamontowania i
uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedającego lub
osobę trzecią, za którą Sprzedający ponosi odpowiedzialność,
albo przez Konsumenta, który postąpił według instrukcji otrzymanej
od Sprzedającego;
- nie ma ona właściwości, o której zapewniał producent
lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie
swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy
sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego
przedstawia się jako producent, chyba że Sprzedający zapewnień
tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć
wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy,
albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem umowy.
- nie ma ona właściwości, które rzecz tego rodzaju
- Wada prawna –
sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest
obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub
rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu. - Zamówienie–
oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu określające
jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy;
rodzaj płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego a
zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
§ 2 Warunki ogólne
- Umowa zawierana
jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem - Miejsce wydania rzeczy musi
znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. - Sprzedający jest
zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy wolne
od wad. - Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone
są w polskiej walucie i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny produktów nie
zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku
dostaw. - Wszelkie terminy liczone są
zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli termin
oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem
terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy
obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło. - Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie,
zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w celu
uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:- potwierdzenia zamówienia poprzez
wysłanie na wskazany adres e-mail: zamówienia, faktury pro forma, informacji o
prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w wersji pdf, wzoru
formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf, linków do samodzielnego pobrania
regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy;
- dołączenia do zrealizowanego zamówienia,
wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy wydrukowanych: dowodu
zakupu, informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu,
wzoru formularza odstąpienia od umowy
- potwierdzenia zamówienia poprzez
- Sprzedający informuje
o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów znajdujących
się w sklepie. - Płatności są
obsługiwane przez spółkę PayU SA. Zapłata za Rzecz jest
możliwa za za pośrednictwem serwisów PayU SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166
Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 182, wpisana do rejestru przedsiębiorców
prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu,
Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.000.000 PLN, w całości
opłaconym, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON
300523444, na podstawie Regulaminu usług dostępnego pod adresem:
https://www.payu.pl/regulaminy - W przypadku płatności kartami
kredytowowymi, w Sklepie dostępne są następujące rodzaje kart:
Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro. - Sprzedający nie
pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków
porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w
wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego
rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość. - Sprzedający zapewnia Kupującemu korzystającemu
z systemu poprawność działania sklepu w
następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub
nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z
zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczości
poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ
na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox,
Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego
w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu należy je wszystkie wyłączyć. - Kupujący może
skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez sklep w celu
ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia. W tym celu Kupujący powinien
podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login i
hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego, który ma
obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem
osób trzecich. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu,
poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w sklepie. - Sprzedający stosuje
się do kodeksu dobrych praktyk. - Kupujący zobowiązany
jest do:- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych
przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub
naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- korzystania ze sklepu w sposób nie zakłócający jego
funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub
urządzeń,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub
umieszczanie w ramach sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych
Kupujących oraz dla Sprzedającego,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach
sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze sklepu w sposób zgodny z przepisami
obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami
regulaminu, a także z ogólnymi zasadami netykiety.
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych
§ 3 Zawarcie umowy i realizacja
- Zamówienia można
składać 24 godziny na dobę. - W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien
wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być
wielokrotnie powtarzana:- dodanie do koszyka produktu;
- wybór rodzaju dostawy;
- wybór rodzaju płatności;
- wybór miejsca wydania rzeczy;
- złożenie w sklepie zamówienia poprzez
użycie przycisku „Zamawiam i płacę”.
- Zawarcie umowy z Konsumentem następuje
z chwilą złożenia zamówienia. - Realizacja zamówienia Konsumenta płatnego
za pobraniem następuje niezwłocznie, a zamówienia płatnego
przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po
zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie Sprzedającego lub przy
płatnościach kartą od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji, co powinno
nastąpić w terminie 30 dni od złożenia zamówienia, chyba że Konsument nie
był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym Sprzedającego. - Zawarcie umowy z Klientem następuje
z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego,
o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od
złożenia zamówienia. - Realizacja zamówienia Klienta płatnego
za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia płatnego
przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po
zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na
koncie Sprzedającego. - Realizacja zamówienia Klienta może
być uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części wartości zamówienia lub
uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia lub
zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia za
pobraniem (płatnego przy odbiorze). - Wysłanie przedmiotu umowy następuje w
terminie określonym na karcie produktu, a dla zamówień złożonych
z wielu produktów w najdłuższym terminie z określonych
na kartach produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z
chwilą realizacji zamówienia. - Zakupiony przedmiot umowy jest
wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do
wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca wydania
rzeczy , wraz z dołączonymi załącznikami, o których mowa w 2
pkt 6b. Wybrany przez Kupującego dokument sprzedaży zostaje
wysłany drogą elektroniczną w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy (dokonania
zakupu).
§ 4 Prawo do odstąpienia od umowy
- Konsumentowi,
przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do
odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez
ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa
konsumenckiego . - Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość
wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy , a do zachowania
terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. - Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może
złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa
konsumenckiego lub w innej formie zgodnej z Prawem
konsumenckim . - Sprzedający niezwłocznie
potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy
zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym
oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy. - W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest
uważana za niezawartą. - Konsument ma
obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie
później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. - Konsument odsyła
rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt. - Konsument nie
ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy lub nie został poinformowany o utracie
przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody
lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art.
21 ust. 1. Prawa konsumenckiego . - Konsument ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a
będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. - Sprzedający niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu
od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie
dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Konsumentowi rzeczy,
a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie
zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa
konsumenckiego. - Sprzedający dokonuje
zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności,
jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie
zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego
z żadnymi kosztami. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za
transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu
na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Konsumenta lub Klienta. - Sprzedający może
wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do
chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu
jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. - Konsumentowi zgodnie
z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do
odstąpienia od umowy:- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na
rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje
kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest
rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub
służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest
rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do
użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest
rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania
nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są
rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są
nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane
na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od
umowy;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
wyjątkiem umowy o prenumeratę.
- w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na
§ 5 Rękojmia
- Sprzedający na
podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza
odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i
prawnych (rękojmia). - Sprzedający ponosi
odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w
art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia). - W przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada
fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od momentu
wydania rzeczy , przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia
niebezpieczeństwa na Konsumenta. - Konsument jeżeli
rzecz sprzedana ma wadę, może: 1. złożyć oświadczenie o żądaniu
obniżenia ceny; 2. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy; chyba, że Sprzedający niezwłocznie
i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz
wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już
wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo Sprzedający nie
uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady,
nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady. - Konsument może
zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady
żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać
usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób
wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego,
przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej
od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób
zaspokojenia. - Konsument nie
może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest
nieistotna. - Konsument jeżeli
rzecz sprzedana ma wadę, może również:- żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
- żądać usunięcia wady.
- Sprzedający jest
obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym
czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. - Sprzedający może
odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie
do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest
niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do
zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. - W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została
zamontowana, Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu
i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu
wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów
przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedającego zapłaty
części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy
sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest
upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego. - Konsument,
który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć
rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na
rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby
nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić
rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W
razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest
upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego. - Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający,
za wyjątkiem sytuacji opisanej w 5 pkt 10. - Sprzedający obowiązany
jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany
rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy. - Sprzedający w
terminie czternastu dni ustosunkuje się do opartych o art. 5615 kodeksu
cywilnego: oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny, żądania wymiany rzeczy na
wolną od wad, żądania usunięcia wady. Sprzedający w terminie
trzydziestu dni (art. 7a prawa konsumenckiego) ustosunkuje się do każdego
innego oświadczenia Konsumenta, którego nie dotyczy określony
w kodeksie cywilnym termin czternastu dni. - W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za
uzasadnione oświadczenie lub żądanie - Sprzedający odpowiada
z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch
lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a
jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od
momentu wydania rzeczy Konsumentowi. - Roszczenie Konsumenta o usunięcie
wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem
roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem
dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi,
a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od
momentu wydania rzeczy Konsumentowi. - W przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego lub
producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat
od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedającyodpowiada
z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego
terminu. - W terminach określonych w 5 pkt 15-17 Konsument może
złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady
fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał wymiany
rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia
oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą
bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady. - W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym
jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień,
przysługujących Konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu
do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio stosuje się również
do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z
tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia
odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub
bezskutecznego zakończenia mediacji. - Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady
prawne rzeczy sprzedanej stosuje się 5 pkt 15-16, z
tym, że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument dowiedział
się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedział się o
istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym
orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne. - Jeżeli z powodu wady rzeczy Konsument złożył
oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać
naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o
istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedający nie
ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia
umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu
dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a
nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie
uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych. - Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza
wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedający wadę
podstępnie zataił. - Sprzedający o
ile jest zobowiązany do świadczenia lub świadczenia finansowego na rzecz Konsumenta wykona
je bez zbędnej zwłoki, nie później niż terminie przewidzianym w prawie.
§ 6 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych
osobowych
- Administrator Danych Osobowych odpowiada
za zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych, a zasady
zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych, a także
prawa Kupującego związane z jego danymi osobowymi. - Administrator Danych
Osobowych przetwarza dane osobowe Kupujących na
podstawie zgody oraz w związku z prawnie uzasadnionymi interesami Sprzedającego. - Administrator Danych
Osobowych zbiera i przetwarza dane osobowe wyłącznie
w zakresie jaki jest to uzasadnione umownym lub prawnym obowiązkiem. - Wyrażenie przez Kupującego zgody na
przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, a zgoda na
przetwarzanie danych w określonym celu może zostać w każdej chwili wycofana. - Na potrzeby realizacji zamówienia Kupującego zbierane
są następujące dane osobowe:- adres pocztowy–
niezbędne do wystawienia dowodu zakupu;
- miejsca wydania rzeczy–
niezbędny do zaadresowania przesyłki;
- e-mail–
niezbędny do komunikacji związanej z realizacją zamówienia;
- numer telefonu–
niezbędny w przypadku wyboru niektórych rodzajów dostawy
- adres pocztowy–
- Szczegółowe rozwiązania w zakresie ochrony danych
osobowych związanych ze złożeniem zamówienia, ale również korzystaniem
ze sklepu przed i po złożeniu zamówienia zawiera polityka prywatności.
§ 7 Postanowienia końcowe
- Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na
celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być również w ten sposób
interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z
obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i
stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu. - O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani
Kupujący będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji
lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni
przed wejściem w życie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu
dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego. - Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla
Kupującego w zakładce regulamin. W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym
okresie opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje regulamin zaakceptowany
przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, kiedy Konsument
uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze
aktualnego jako obowiązującego. - W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem
stosuje się̨ odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli
Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego
przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem
polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może
również skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub
pozasądowego rozwiązywania sporów np. za pośrednictwem unijnej platformy
internetowej ODR lub dokonując wyboru dowolnego podmiotu uprawnionego spośród
znajdujących się w rejestrze UOKiK. Sprzedający oświadcza zamiar i wyraża zgodę
na pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego. - W ostateczności sprawę rozstrzyga sad właściwy
miejscowo i rzeczowo.
(Wersja 02.01.2023)