fbpx

REGULAMIN ZAKUPÓW NA STRONIE SKLEP.MADRABABCIA.PL

Wstęp

Niniejszy
regulamin określa zasady i warunki korzystania z systemu sprzedaży książek i
innych artykułów dostępnego pod adresem URL http://www.babciapoleca.pl
Strona internetowa http://www.babciapoleca.pl jest platformą prowadzoną przez
firmę:

MB Beata Borucka
ul. Wróblewskiego 64 d, 05-250 Radzymin
NIP: 5251906605

zarejestrowaną
i widoczną w ewidencji CEIDG pod adresem: https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/SearchDetails.aspx?Id=b676467b-61e3-403d-9029-5004a1a54ea8

Konto
bankowe: 67114020040000360278773953

§ 1 Definicje

 

  1. Adres pocztowy – imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.
  2. Adres reklamacyjny:
    MB Beata Borucka
  3. Cennik dostaw – zestawienie dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów prezentowane na etapie realizacji zamówienia.
  4. Dane kontaktowe:
    MB Beata Borucka
    ul. Wróblewskiego 64d, 02-250 Radzymin
    e-mail: sklep@madrababcia.pl
  5. Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z określeniem przewoźnika i kosztu wymieniona w cenniku dostaw 
  6. Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
  7. Karta produktu – pojedyncza podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
  8. Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  9. Kodeks cywilny – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
  10. Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.
  11. Konsument– pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  12. Koszyk – lista produktów sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na podstawie wyborów Kupującego.
  13. Kupujący– zarówno Konsument, jak i Klient.
  14. Miejsce wydania rzeczy – adres pocztowy lub punkt odbioru wskazane w zamówieniu przez Kupującego.
  15. Moment wydania rzeczy – moment, w którym Kupujący lub wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w posiadanie.
  16. Platforma internetowa ODR– unijny serwis internetowy działający na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE i dostępny pod adresem https://webgate.ec.europa.eu/odr
  17. Płatność– metoda dokonania zapłaty za przedmiot umowy i dostawę
  18. Podmiot uprawniony – podmiot uprawniony do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 roku z późniejszymi zmianami.
  19. Polityka prywatności– zasady przetwarzania przez Administratora Danych Osobowych danych osobowych Kupujących, prawa Kupujących i obowiązki Administratora Danych, która znajduje się pod adresem:
  20. Prawo konsumenckie – ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
  21. Produkt – minimalna i niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia, a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako jednostka miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
  22. Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem
  23. Przedmiot świadczenia – przedmiot umowy.
  24. Punkt odbioru – miejsce wydania rzeczy nie będące adresem pocztowym, wymienione w zestawieniu udostępnionym przez Sprzedającego sklepie.
  25. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
  26. Rzecz – rzecz ruchoma mogąca być lub będąca przedmiotem umowy.
  27. Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem http://www.babciapoleca.pl, za pośrednictwem którego Kupujący może złożyć zamówienie.
  28. Sprzedający:
    MB Beata Borucka

    ul. Wróblewskiego 64d, 02-250 Radzymin, NIP 5251906605

zarejestrowana i widoczna w ewidencji CEIDG pod
adresem: https://prod.ceidg.gov.pl/CEIDG/CEIDG.Public.UI/SearchDetails.aspx?Id=b676467b-61e3-403d-9029-5004a1a54ea8

Konto bankowe: 67114020040000360278773953

 

  • System
    zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania,
    zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie
    danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju
    sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.
  • Termin realizacji 
    podana na karcie produktu liczba godzin lub dni roboczych.
  • Umowa 
    umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu
    Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i
    umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
    1964 roku w przypadku Kupujących.
  • Wada 
    zarówno wada fizyczna , jak i wada prawna.
  • Wada fizyczna 
    niezgodność rzeczy sprzedanej z umową, a w szczególności jeśli rzecz:

    • nie ma ona właściwości, które rzecz tego rodzaju
      powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z
      okoliczności lub przeznaczenia;
    • nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewnił Konsumenta,
    • nie nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedającego przy
      zawarciu umowy, a Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do
      takiego jej przeznaczenia;
    • została Konsumentowi wydana w stanie
      niezupełnym;
    • w razie nieprawidłowego jej zamontowania i
      uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez Sprzedającego lub
      osobę trzecią, za którą Sprzedający ponosi odpowiedzialność,
      albo przez Konsumenta, który postąpił według instrukcji otrzymanej
      od Sprzedającego;
    • nie ma ona właściwości, o której zapewniał producent
      lub jego przedstawiciel lub osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie
      swojej działalności gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy
      sprzedanej swojej nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego
      przedstawia się jako producent, chyba że Sprzedający zapewnień
      tych nie znał ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć
      wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy,
      albo gdy ich treść została sprostowana przed zawarciem umowy.
  • Wada prawna 
    sytuacja, kiedy rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest
    obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub
    rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
  • Zamówienie
    oświadczenie woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu określające
    jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy;
    rodzaj płatnościmiejsce wydania rzeczy, dane Kupującego a
    zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.

§ 2 Warunki ogólne

 

  1. Umowa zawierana
    jest w języku polskim, zgodnie z polskim prawem i niniejszym regulaminem
  2. Miejsce wydania rzeczy musi
    znajdować się na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
  3. Sprzedający jest
    zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć usługi i dostarczać rzeczy wolne
    od wad.
  4. Wszystkie ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone
    są w polskiej walucie i są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny produktów nie
    zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku
    dostaw
    .
  5. Wszelkie terminy liczone są
    zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, 
    czyli termin
    oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli początkiem
    terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia się przy
    obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
  6. Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie,
    zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w celu
    uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:

    1. potwierdzenia zamówienia poprzez
      wysłanie na wskazany adres e-mail: zamówienia, faktury pro forma, informacji o
      prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w wersji pdf, wzoru
      formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf, linków do samodzielnego pobrania
      regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy;
    1. dołączenia do zrealizowanego zamówienia,
      wysłanego do wskazanego miejsca wydania rzeczy wydrukowanych: dowodu
      zakupu
      , informacji o prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu,
      wzoru formularza odstąpienia od umowy
  7. Sprzedający informuje
    o znanych mu gwarancjach udzielonych przez osoby trzecie dla produktów znajdujących
    się w sklepie.
  8. Płatności 
    obsługiwane przez spółkę PayU SA. Zapłata za Rzecz jest
    możliwa za za pośrednictwem serwisów PayU SA z siedzibą w Poznaniu, 60-166
    Poznań, przy ul. Grunwaldzkiej 182, wpisana do rejestru przedsiębiorców
    prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu,
    Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS
    0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości 4.000.000 PLN, w całości
    opłaconym, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON
    300523444, na podstawie Regulaminu usług dostępnego pod adresem:
    https://www.payu.pl/regulaminy
  9. W przypadku płatności kartami
    kredytowowymi, w Sklepie dostępne są następujące rodzaje kart:
    Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
  10. Sprzedający nie
    pobiera żadnych opłat za komunikację z nim z wykorzystaniem środków
    porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie jej koszty w
    wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią świadczącą na jego
    rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na odległość.
  11. Sprzedający zapewnia Kupującemu korzystającemu
    systemu poprawność działania sklepu w
    następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub
    nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z
    zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczości
    poziomej powyżej 1024 px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ
    na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox,
    Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego
    w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu należy je wszystkie wyłączyć.
  12. Kupujący może
    skorzystać z opcji zapamiętania jego danych przez sklep w celu
    ułatwienia procesu składania kolejnego zamówienia. W tym celu Kupujący powinien
    podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login i
    hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego, który ma
    obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem
    osób trzecich. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu,
    poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w sklepie.
  13. Sprzedający stosuje
    się do kodeksu dobrych praktyk.
  14. Kupujący zobowiązany
    jest do:

    1. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych
      przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub
      naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
    1. korzystania ze sklepu w sposób nie zakłócający jego
      funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub
      urządzeń,
    1. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub
      umieszczanie w ramach sklepu niezamówionej informacji handlowej (spam),
    1. korzystania ze sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych
      Kupujących oraz dla Sprzedającego,
    1. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach
      sklepu jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
    1. korzystania ze sklepu w sposób zgodny z przepisami
      obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami
      regulaminu, a także z ogólnymi zasadami netykiety.

§ 3 Zawarcie umowy i realizacja

 

  1. Zamówienia można
    składać 24 godziny na dobę.
  2. W celu złożenia zamówienia Kupujący powinien
    wykonać co najmniej następujące czynności, z których część może być
    wielokrotnie powtarzana:

    1. dodanie do koszyka produktu;
    1. wybór rodzaju dostawy;
    1. wybór rodzaju płatności;
    1. wybór miejsca wydania rzeczy;
    1. złożenie w sklepie zamówienia poprzez
      użycie przycisku „Zamawiam i płacę”.
  3. Zawarcie umowy Konsumentem następuje
    z chwilą złożenia zamówienia.
  4. Realizacja zamówienia Konsumenta płatnego
    za pobraniem następuje niezwłocznie, a zamówienia płatnego
    przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po
    zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie Sprzedającego lub przy
    płatnościach kartą od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji, co powinno
    nastąpić w terminie 30 dni od złożenia zamówienia, chyba że Konsument nie
    był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej winy i poinformował o tym Sprzedającego.
  5. Zawarcie umowy Klientem następuje
    z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego,
    o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od
    złożenia zamówienia.
  6. Realizacja zamówienia Klienta płatnego
    za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia płatnego
    przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po
    zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na
    koncie Sprzedającego.
  7. Realizacja zamówienia Klienta może
    być uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części wartości zamówienia lub
    uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia lub
    zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia za
    pobraniem (płatnego przy odbiorze).
  8. Wysłanie przedmiotu umowy następuje w
    terminie określonym na karcie produktu, a dla zamówień złożonych
    z wielu produktów w najdłuższym terminie z określonych
    na kartach produktów. Bieg terminu rozpoczyna się z
    chwilą realizacji zamówienia.
  9. Zakupiony przedmiot umowy jest
    wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do
    wskazanego przez Kupującego zamówieniu miejsca wydania
    rzeczy 
    , wraz z dołączonymi załącznikami, o których mowa w 2
    pkt 6b. 
    Wybrany przez Kupującego dokument sprzedaży zostaje
    wysłany drogą elektroniczną w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy (dokonania
    zakupu).

§ 4 Prawo do odstąpienia od umowy

 

  1. Konsumentowi,
    przysługuje na podstawie art. 27 Prawa konsumenckiego prawo do
    odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez
    ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 Prawa
    konsumenckiego 
    .
  2. Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość
    wynosi 14 dni od momentu wydania rzeczy , a do zachowania
    terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  3. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Konsument może
    złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa
    konsumenckiego 
    lub w innej formie zgodnej z Prawem
    konsumenckim 
    .
  4. Sprzedający niezwłocznie
    potwierdzi Konsumentowi na e-mail (podany przy
    zawieraniu umowy i inny jeżeli został podany w złożonym
    oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest
    uważana za niezawartą.
  6. Konsument ma
    obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie
    później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu
    wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
  7. Konsument odsyła
    rzeczy będące przedmiotem umowy, od której odstąpił na własny koszt.
  8. Konsument nie
    ponosi kosztów dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku
    materialnym, jeżeli nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem
    terminu do odstąpienia od umowy lub nie został poinformowany o utracie
    przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody
    lub przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art.
    21 ust. 1. Prawa konsumenckiego .
  9. Konsument ponosi
    odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a
    będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do
    stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  10. Sprzedający niezwłocznie,
    nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu
    od umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie
    dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Konsumentowi rzeczy,
    a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy
    zwykły sposób dostarczenia oferowany przez SprzedającegoSprzedający nie
    zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa
    konsumenckiego
    .
  11. Sprzedający dokonuje
    zwrotu zapłaty przy użyciu takiego samego sposobu płatności,
    jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie
    zgodził się na inny sposób płatności, który nie wiąże się dla niego
    z żadnymi kosztami. W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za
    transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą sprzedający dokonana zwrotu
    na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Konsumenta lub Klienta.
  12. Sprzedający może
    wstrzymać się ze zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do
    chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu
    jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  13. Konsumentowi zgodnie
    z art 38 Prawa konsumenckiego nie przysługuje prawo do
    odstąpienia od umowy:

    1. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na
      rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje
      kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    1. w której przedmiotem świadczenia jest
      rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub
      służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    1. w której przedmiotem świadczenia jest
      rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do
      użycia;
    1. w której przedmiotem świadczenia jest
      rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania
      nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
      jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    1. w której przedmiotem świadczenia 
      rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
      nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    1. w której przedmiotem świadczenia 
      nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
      zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    1. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane
      na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną
      zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
      i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od
      umowy;
    1. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
      wyjątkiem umowy o prenumeratę.

§ 5 Rękojmia

 

  1. Sprzedający na
    podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego całkowicie wyłącza
    odpowiedzialność wobec Klientów z tytułu wad fizycznych i
    prawnych (rękojmia).
  2. Sprzedający ponosi
    odpowiedzialność wobec Konsumenta na zasadach określonych w
    art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych za wady (rękojmia).
  3. W przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada
    fizyczna 
    została stwierdzona przed upływem roku od momentu
    wydania rzeczy 
    , przyjmuje się, że istniała ona w chwili przejścia
    niebezpieczeństwa na Konsumenta.
  4. Konsument jeżeli
    rzecz sprzedana ma wadę, może: 1. złożyć oświadczenie o żądaniu
    obniżenia ceny; 2. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy; chyba, że Sprzedający niezwłocznie
    i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz
    wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już
    wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo Sprzedający nie
    uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady,
    nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
  5. Konsument może
    zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady
    żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać
    usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób
    wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby
    nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego,
    przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej
    od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
    niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób
    zaspokojenia.
  6. Konsument nie
    może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest
    nieistotna.
  7. Konsument jeżeli
    rzecz sprzedana ma wadę, może również:

    1. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
    1. żądać usunięcia wady.
  8. Sprzedający jest
    obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym
    czasie bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  9. Sprzedający może
    odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie
    do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest
    niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do
    zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
  10. W przypadku, jeżeli rzecz wadliwa została
    zamontowana, Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu
    i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu
    wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów
    przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedającego zapłaty
    części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy
    sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest
    upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
  11. Konsument,
    który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć
    rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na
    rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby
    nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić
    rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W
    razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest
    upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
  12. Koszty wymiany lub naprawy ponosi Sprzedający,
    za wyjątkiem sytuacji opisanej w pkt 10.
  13. Sprzedający obowiązany
    jest przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany
    rzeczy na wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
  14. Sprzedający w
    terminie czternastu dni ustosunkuje się do opartych o art. 5615 kodeksu
    cywilnego: oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny, żądania wymiany rzeczy na
    wolną od wad, żądania usunięcia wady. Sprzedający w terminie
    trzydziestu dni (art. 7a prawa konsumenckiego) ustosunkuje się do każdego
    innego oświadczenia Konsumenta, którego nie dotyczy określony
    kodeksie cywilnym termin czternastu dni.
  15. W przeciwnym wypadku uważa się, że uznał za
    uzasadnione oświadczenie lub żądanie
  16. Sprzedający odpowiada
    z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch
    lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a
    jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od
    momentu wydania 
    rzeczy Konsumentowi.
  17. Roszczenie Konsumenta o usunięcie
    wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem
    roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed upływem
    dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi,
    a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od
    momentu wydania 
    rzeczy Konsumentowi.
  18. W przypadku, kiedy określony przez Sprzedającego lub
    producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat
    od momentu wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedającyodpowiada
    z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego
    terminu.
  19. W terminach określonych w 5 pkt 15-17 Konsument może
    złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady
    fizycznej rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał wymiany
    rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia
    oświadczenia o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą
    bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
  20. W razie dochodzenia przed sądem albo sądem polubownym
    jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do wykonania innych uprawnień,
    przysługujących Konsumentowi z tego tytułu, ulega zawieszeniu
    do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Odpowiednio stosuje się również
    do postępowania mediacyjnego, przy czym termin do wykonania innych uprawnień z
    tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi, zaczyna biec od dnia
    odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed mediatorem lub
    bezskutecznego zakończenia mediacji.
  21. Do wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi za wady
    prawne 
    rzeczy sprzedanej stosuje się 5 pkt 15-16, z
    tym, że bieg terminu rozpoczyna się od dnia, w którym Konsument dowiedział
    się o istnieniu wady, a jeżeli Konsument dowiedział się o
    istnieniu wady dopiero na skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym
    orzeczenie wydane w sporze z osobą trzecią stało się prawomocne.
  22. Jeżeli z powodu wady rzeczy Konsument złożył
    oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać
    naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o
    istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które Sprzedający nie
    ponosi odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia
    umowy, kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu
    dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a
    nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie
    uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
  23. Upływ żadnego terminu do stwierdzenia wady nie wyłącza
    wykonania uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli Sprzedający wadę
    podstępnie zataił.
  24. Sprzedający o
    ile jest zobowiązany do świadczenia lub świadczenia finansowego na rzecz Konsumenta wykona
    je bez zbędnej zwłoki, nie później niż terminie przewidzianym w prawie.

§ 6 Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych
osobowych 

 

  1. Administrator Danych Osobowych odpowiada
    za zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych, a zasady
    zbierania, przetwarzania i przechowywania danych osobowych, a także
    prawa Kupującego związane z jego danymi osobowymi.
  2. Administrator Danych
    Osobowych 
    przetwarza dane osobowe Kupujących na
    podstawie zgody oraz w związku z prawnie uzasadnionymi interesami Sprzedającego.
  3. Administrator Danych
    Osobowych 
    zbiera i przetwarza dane osobowe wyłącznie
    w zakresie jaki jest to uzasadnione umownym lub prawnym obowiązkiem.
  4. Wyrażenie przez Kupującego zgody na
    przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, a zgoda na
    przetwarzanie danych w określonym celu może zostać w każdej chwili wycofana.
  5. Na potrzeby realizacji zamówienia Kupującego zbierane
    są następujące dane osobowe:

    1. adres pocztowy
      niezbędne do wystawienia dowodu zakupu;
    1. miejsca wydania rzeczy
      niezbędny do zaadresowania przesyłki;
    1. e-mail
      niezbędny do komunikacji związanej z realizacją zamówienia;
    1. numer telefonu
      niezbędny w przypadku wyboru niektórych rodzajów  dostawy
  6. Szczegółowe rozwiązania w zakresie ochrony danych
    osobowych 
    związanych ze złożeniem zamówienia, ale również korzystaniem
    ze sklepu przed i po złożeniu zamówienia zawiera polityka prywatności.

§ 7 Postanowienia końcowe 

 

  1. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na
    celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być również w ten sposób
    interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z
    obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i
    stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.
  2. O zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani
    Kupujący będą powiadomieni drogą elektroniczną (na wskazany przy rejestracji
    lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie wysłane co najmniej na 30 dni
    przed wejściem w życie nowego regulaminu. Zmiany wprowadzane będą w celu
    dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu prawnego.
  3. Aktualna wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla
    Kupującego w zakładce regulamin. W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym
    okresie opieki posprzedażowej Kupującego obowiązuje regulamin zaakceptowany
    przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem sytuacji, kiedy Konsument
    uzna go za mniej korzystny od aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze
    aktualnego jako obowiązującego.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem
    stosuje się̨ odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli
    Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego
    przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem
    polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może
    również skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub
    pozasądowego rozwiązywania sporów np. za pośrednictwem unijnej platformy
    internetowej ODR lub dokonując wyboru dowolnego podmiotu uprawnionego spośród
    znajdujących się w rejestrze UOKiK. Sprzedający oświadcza zamiar i wyraża zgodę
    na pozasądowe rozwiązanie sporu konsumenckiego.
  5. W ostateczności sprawę rozstrzyga sad właściwy
    miejscowo i rzeczowo.

(Wersja 02.01.2023)